divendres, 9 d’agost del 2013

melmelada de mores

Jo no sóc gaire bona cuinera, perquè això de la paciència, tot i que la treballo i molt, i per la cuina se'n necessita molta, em costa. Però últimament , no sé si són els aires del Empordà o que estic mes relaxada..no ho sé, però el cas es que estic fent cosetes i recuperant receptes.
Una de les receptes que vull compartir amb vosaltres, és la de la melmelada de mores  Per mi una de les millors melmelades que he provat mai, i que em va ensenyar a fer una persona molt especial a la meva vida.

Melmelada de mores by Thomatis

S'han de netejar les mores i escorre-les.Prepares 700g de sucre (jo ho faig amb sucre moreno) per cada Kg de mores.
Les vas posant a una olla, alternant una capa de mores,una de sucre, i així fins acabar perquè el sucre es reparteixi be. La última capa que sigui de sucre. Ho deixes reposar unes 15 hores a temperatura ambient i passat aquest temps ho poses a foc lent 1 hora aprox. per Kg de mores, aquest "aprox"dependrà de si s'enganxa més o menys a la base de l'olla, si això passa, para el foc i passa el contingut a una altra olla sense rascar el sota i ho deixes refredar. Abans de que s'acabi de refredar del tot afegeix suc de llimona (el suc de mitja llimona per cada Kg de mores), ho remenes ben remenat i ho fiques en pots de vidre. No posis la tapa fins que estigui totalment fred i LLESTA!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada